Voorwaarden VIPpakket

VOORWAARDEN ZONVAART VIPPAKKET
1. Het Zonvaart VIPpakket kan gekocht worden in combinatie met alle pakketreizen die in de vestigingen van Zonvaart Reizen worden verkocht.
2. Er is geen minimaal te besteden bedrag voor de aanschaf van het Zonvaart VIPpakket.
3. Het Zonvaart VIP pakket is alleen van toepassing op definitieve boekingen.
4. Bij het nemen van een optie op een pakketreisboeking kan het Zonvaart VIP pakket ook in optie worden gezet.
5. Het Zonvaart VIPpakket is tot maximaal 24 uur na de vakantieboeking nog aan te schaffen.
6. Het Zonvaart VIPpakket wordt niet los (zonder pakketreisboeking) verkocht.
7. Het niet aanbetalen is niet van toepassing op: maatwerkvakanties die uit losse onderdelen zijn opgebouwd, losse vliegtickets, ferryovertochten en losse bustickets, lijndiensten en cruises.
8. De geboekte vakanties moeten voldoen aan de ANVR-Reisvoorwaarden c.q. ANVR-Consumentenvoorwaarden. Als een lijndienst een component is van een pakketreis dan gelden ook de ANVR-Reisvoorwaarden c.q. ANVR-Consumentenvoorwaarden maar is het
Zonvaart VIPpakket niet geldig.
9. Niet aanbetalen geldt alleen voor pakketreizen en autovakanties (incl. autohuur) tot 6 weken voor vertrek. Vanaf 6 weken voor vertrek gelden de ANVR-Consumentenvoorwaarden met betrekking tot het betalen van de vakantie.
10. Als de pakketreis wordt geannuleerd en de kosten van annulering worden niet gedekt omdat de VIPpakket voorwaarden dit bepalen, gelden de volgende annuleringskosten;
Vliegreizen:
Tot 42 dagen voor de dag van vertrek: 15% van de reissom
Van de 42ste dag tot de 28ste dag voor de dag van vertrek: 35% van de reissom
Van de 28ste dag tot de 21ste dag voor de dag van vertrek: 40% van de reissom
Van de 21ste dag tot de 14de dag voor de dag van vertrek: 50% van de reissom
Van de 14de dag tot de 5de dag voor de dag van vertrek: 75% van de reissom
Van de 5de dag tot de dag van vertrek 90% van de reissom
Op de dag van vertrek 100% van de reissom
Eigen vervoersreizen naar hotels:
Tot 42 dagen voor de dag van vertrek: 20% van de reissom
Van de 42ste dag tot de 28ste dag voor de dag van vertrek: 35% van de reissom
Van de 28ste dag tot de 21ste dag voor de dag van vertrek: 40% van de reissom
Van de 21ste dag tot de 14de dag voor de dag van vertrek: 50% van de reissom
Van de 14de dag tot de 5de dag voor de dag van vertrek: 75% van de reissom
Van de 5de dag tot de dag van vertrek 90% van de reissom
Op de dag van vertrek 100% van de reissom
Eigen vervoersreizen naar wooneenheden (bungalows, appartementen, caravans, campingstaanplaatsen):
Tot 42 dagen voor de dag van vertrek: 30% van de reissom
Van de 42ste dag tot de 28ste dag voor de dag van vertrek: 35% van de reissom
Van de 28ste dag tot de 21ste dag voor de dag van vertrek: 40% van de reissom
Van de 21ste dag tot de 14de dag voor de dag van vertrek: 50% van de reissom
Van de 14de dag tot de 5de dag voor de dag van vertrek: 75% van de reissom
Van de 5de dag tot de dag van vertrek 90% van de reissom
Op de dag van vertrek 100% van de reissom
11. Als u een boeking maakt (incl. aanbetaling) en u koopt binnen de gestelde 24 uur alsnog een Zonvaart VIPpakket dan wordt de aanbetaling niet gerestitueerd.
12. U dient, naast het Zonvaart VIPpakket, ook de bemiddelingskosten en de eventueel afgesloten annuleringsverzekering bij boeking te betalen, de restantbetaling dient 6 weken voor de vertrekdatum (eerste aankomstdatum bij autoreizen) door Zonvaart Reizen te zijn ontvangen.
13. Voor alle boekingen geldt: de kortlopende annuleringsverzekering, het Zonvaart VIPpakket en de bemiddelingskosten dienen direct bij boeking voldaan te worden.
14. Met het Zonvaart VIPpakket heeft u de garantie dat de prijs van uw boeking na boeking niet meer zal wijzigen als gevolg van veranderingen in brandstofnaheffingen en andere toeslagen. Alleen geldig voor reizen binnen Europa inclusief Turkije.
15. Het Zonvaart VIPpakket geeft recht op 10% extra korting bij de aanschaf van de door Zonvaart Reizen aangeboden reisbagage artikelen.
16. U ontvangt 10% korting op Shuttle, combi of Valet service van 247 parking.
17. De Valet Parking service geldt alleen bij 247 Parking en alleen voor de luchthaven Amsterdam Schiphol.
18. De reservering bij 24:7 Parking wordt gemaakt door uw reisadviseur bij Zonvaart Reizen.
19. De kosten voor het parkeren van de auto bij 24:7 Parking bij Schiphol vallen niet binnen het Zonvaart VIPpakket.  Deze kosten kunt u voldoen op het reisbureau. 
20. Zonvaart Reizen zal het invullen van de vluchtvertragingsclaim voor u verzorgen. Daarnaast zal Zonvaart Reizen u tijdig informeren over de status en het resultaat.
21. U dient een vertraging zelf te melden bij Zonvaart Reizen. Indien u niets meldt, zal Zonvaart Reizen geen actie ondernemen.
22. Uitspraken over het wel of niet toekennen van claims ligt bij EU-claim. Zonvaart Reizen is dus niet verantwoordelijk voor het toekennen of afwijzen van uw claim.
23. Vakanties kunnen alleen omgeboekt worden bij dezelfde reisorganisatie en op de volgende onderdelen: bestemming, reisduur, accommodatie, huisvestingstype, verzorging en vertrekdatum.
24. Indien het aantal deelnemers per boeking of de vervoerssoort wijzigt of de reis wordt omgeboekt naar een vertrekdatum die meer dan 60 dagen van de oorspronkelijke vertrekdatum is, dan is dit geen omboeking maar een (deel)annulering van de reis en voor rekening van de klant. Deze wijziging valt dan niet onder het Zonvaart VIPpakket.
25. Omboeken kan tot 10 weken voor de vertrekdatum (eerste aankomstdatum bij autoreizen).
26. Het omboeken van vakanties geldt alleen voor reizen naar Europese bestemmingen inclusief Turkije, Canarische Eilanden en Madeira. Voor buiten Europa gelegen bestemmingen is de omboekingsregel van het Zonvaart VIPpakket niet geldig en gelden de ANVR reisvoorwaarden c.q. ANVR-Consumentenvoorwaarden.
27. Het omboeken is niet van toepassing op: maatwerkvakanties die uit losse onderdelen zijn opgebouwd, losse vliegtickets, ferryovertochten en losse bustickets, lijndiensten en cruises.
28. U mag maximaal 1 x per boeking omboeken onder de Zonvaart VIPpakket regels.
29. Indien de prijs van de omgeboekte vakantie hoger is dan de oorspronkelijk geboekte vakantie dan dient het prijsverschil ook 6 weken voor vertrek betaald te worden. Indien de prijs van de omgeboekte vakantie lager is dan de oorspronkelijk geboekte vakantie dan wordt de lagere prijs in rekening gebracht en het verschil terugbetaald. De terugbetaling is slechts van kracht indien daadwerkelijk het volledige bedrag van de gewijzigde boeking reeds aan Zonvaart Reizen is betaald. Bij een prijsverschil groter dan 25%, kan er geen gebruik gemaakt worden van het Zonvaart VIPpakket. De 25% regel betreft de reissom exclusief administratiekosten en bijproducten.
30. Prijswijzigingen op dezelfde vakantie (bestemming, duur, vertrekdatum, accommodatie) vallen niet onder het Zonvaart VIPpakket.
Bijvoorbeeld: een vakantiereis van EUR1.000 daalt in prijs naar EUR950 door een prijswijziging van de reisorganisatie, dan kan die vakantiereis om die reden niet worden omgeboekt naar dezelfde vakantiereis voor de lagere prijs. U kunt wel omboeken naar een andere reis, waarbij de oorspronkelijke EUR1.000 het uitgangspunt is.
31. Bij een wijziging of annulering worden kosten van reservering, administratie, bemiddeling, annuleringsverzekering en het Zonvaart VIPpakket niet terugbetaald.
32. Een wijziging of omboeking dient altijd door de hoofddeelnemer via telefonisch- of direct persoonlijk contact in een vestiging van Zonvaart Reizen plaats te vinden. Ook de boekingsbevestiging waarop het Zonvaart VIPpakket is vermeld moet kunnen worden overlegd.
33. Kleine wijzigingen c.q. omboekingen (zoals bijv. wijziging van voorletters-naam- geb.datum-adres-woonplaats-gegevens) vallen niet onder het Zonvaart VIPpakket.
34. De calamiteitengarantie in het Zonvaart VIPpakket heeft een eigen risico van EUR50.
35. Voor de calamiteitengarantie zijn separaat op te vragen voorwaarden van toepassing.
36. U kunt geen rechten ontlenen aan schrijf- en spellingsfouten.
37. Zonvaart Reizen houdt zich het recht voor om prijswijzigingen op de aanschafprijs en de voorwaarden van het Zonvaart VIPpakket aan te passen en behoudt het recht op elk gewenst moment te stoppen met het aanbieden van het Zonvaart VIPpakket.
Een reeds gekocht Zonvaart VIPpakket blijft dan, ondanks het stoppen van de actie, wel geldig.
38. Het gratis jaarabonnement op de Meridian, waarbij u alleen de verzendkosten betaald kunt u aanvragen op deze pagina. U betaalt dan via IDeal 7.50 euro.
39. U ontvangt bij boeking van een huurauto via Sunny Cars een gratis afkoop annuleringsverzekering. U kunt tot 4 uur voor vertrek kostenloos uw autohuur annuleren via het reisbureau.

40.  Wij zetten uw bestaande doorlopende reisverzekering per eerst mogelijk datum gratis om naar de doorlopende reisverzekeringen van onze partner Allianz verzekeringen. U betaalt het eerste jaar geen poliskosten. Deze korting wordt verrekend op uw reservering.

41. Boekingen waarop een medewerker van Zonvaart Reizen deelnemer is zijn uitgesloten van het Zonvaart VIPpakket.


VOORWAARDEN CALAMITEITENGARANTIE
1. DEFINITIES
1. U, uw: degene die de garantie heeft afgesloten, hierna ook aangeduid met ‘u’ of ‘uw’.
2. De klant: de op de boekingsbevestiging vermelde perso(o)n(en).
3. Wij, ons, onze: Zonvaart Reizen.
4. Garantiebewijs: het door het reisbureau opgemaakte boekingsstuk, dat aan u wordt afgegeven, waarop de reissom is genoemd en de Zonvaart VIPpakket daaruit blijkt dat de omboekgarantie is afgesloten.
5. Reissom: het totaal van vooraf verschuldigde en/of betaalde bedragen voor boekingen en reserveringen van vervoer en/of verblijf. Kosten van (deel)reizen, excursies en dergelijke die op de plaats van bestemming zijn gemaakt, worden hier niet onder begrepen.
6. Omboeken: op verzoek van de verzekerde wijzigen van reisdata, reisbestemmingen, accommodatie of vervoer door het reisbureau binnen een periode van 6 maanden, nadat er gebruik gemaakt is van de garantie.
7. Omboekingskosten: de verschuldigde wijzigingkosten in geval van omboeken door de klant.
8. Schriftelijk: per brief of kaart alsmede per fax of e-mail. Indien wij u een bericht sturen doen wij dit naar het ons laatst bekende adres.
9. Schadegebeurtenis: een voorval of een reeks van voorvallen waardoor een aanspraak op een uitkering kan ontstaan en waarvan voor u, verzekerde en/of de tot uitkering gerechtigde alsmede voor ons bij het sluiten van de overeenkomst onzeker was dat daaruit schade was ontstaan of naar de normale loop van de omstandigheden zou ontstaan.
10. Reis: vervoer en/of verblijf met een uitsluitend recreatief karakter en als zodanig vermeld op de boekingsbevestiging.
2. GRONDSLAG
De grondslag voor de garantie wordt gevormd door:
1. de door u of namens u verstrekte gegevens;
2. de boekingsbevestiging.
3. DE GARANTIE IS VAN KRACHT:
1. indien er sprake is van een afgesloten Zonvaart VIPpakket. Deze garantie is niet los van het Zonvaart VIPpakket te sluiten;
2. voor bij het reisbureau geboekte reizen naar Europese bestemmingen inclusief Turkije, Canarische Eilanden en Madeira, met uitzondering van reizen in Nederland, maatwerkvakanties die uit losse onderdelen zijn opgebouwd, losse vliegtickets, ferryovertochten en losse bustickets, lijndiensten en cruises.
3. voor een binnen de garantieperiode geboekte reis.
4. BEGIN EN EINDE VAN DE GARANTIE, BEDENKTIJD
1. De dekking gaat in vanaf 14 dagen voor de vertrekdatum van een reis.
2. De dekking eindigt 1 dag voor de aanvang van een reis, zoals aangegeven op de boekingsbevestiging.
3. Bij het aangaan van de garantie heeft u een bedenktijd van 7 dagen, die in ieder geval eindigt bij het ingaan van de dekking.
5. ANDERE VOORZIENING
Van de garantie is uitgesloten schade waarvoor, indien deze garantie niet bestond, aanspraak zou kunnen worden gemaakt op vergoeding van schade op grond van enige andere  voorziening. In dat geval wordt alleen die schade vergoed die het bedrag van de vergoeding krachtens die andere voorziening te boven gaat.
6. BETALING
1. De klant dient vooruit te betalen. Als de klant de betaling niet heeft voldaan binnen 7 kalenderdagen na boeking wordt er, zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist, vanaf de ingangsdatum van de garantieovereenkomst geen enkele dekking verleend. Hieronder zijn begrepen de premies, kosten en overige kosten die de klant verschuldigd is bij aanvang van een reisovereenkomst.
2. Indien Zonvaart Reizen genoodzaakt is het verschuldigde langs gerechtelijke weg of via een andere externe procedure te innen komen alle daarmee gepaard gaande kosten (bijkomende kosten) voor rekening van de klant.
3. De klant blijft gehouden het garantiebedrag en bijkomende kosten te voldoen.
4. De garantiedekking wordt hersteld 1 dag na gehele ontvangst van hetgeen de klant aan Zonvaart Reizen verschuldigd is, mits Zonvaart Reizen deze betaling accepteert.
5. Schaden die zich hebben voorgedaan in de periode dat de garantiedekking was vervallen blijven van de garantiedekking uitgesloten.
7. OMBOEKINGSREDENEN
Garantie wordt verleend op omboeken bij dezelfde reisorganisatie indien er door een schadegebeurtenis - zoals een natuurramp, aanslagen, epidemieën of molest – groot gevaar voor de klant dreigt tijdens de reis of indien de infrastructuur zodanig is aangetast dat de reis in
redelijkheid niet kan worden gemaakt. Omgeboekt kan worden naar een bestemming of vertrekdatum (binnen 60 dagen van de oorspronkelijke vertrekdatum) bij dezelfde reisorganisatie.
8. VERPLICHTINGEN IN GEVAL VAN SCHADE
U bent zijn verplicht:
1. ons zo spoedig mogelijk, in kennis te stellen van de schadegebeurtenis;
2. de schade zoveel mogelijk te beperken en de aanwijzingen die wij geven, dan wel de aanwijzingen van Zonvaart Reizen op te volgen;
3. ons uw volle medewerking te verlenen en alles na te laten wat onze belangen zou kunnen schaden;
4. binnen een redelijke termijn alle gegevens aan ons te verstrekken;
5. zich te onthouden van elke toezegging, verklaring of handeling die onze belangen kunnen schaden;
6. de omvang van de schade aan te tonen dan wel aannemelijk te maken;
7. het (dreigende) gevaar of aantasting van de infrastructuur zoals bedoeld in artikel 8 aan te tonen danwel aannemelijk te maken door overlegging van recente berichten uit de media en/of waarschuwingen van overheidswege;
8. de volgende documenten inzenden:
a. de omboekingskostennota;
b. het Zonvaart VIPpakketbewijs respectievelijk de boekingsbevestiging;
2.4
c. het schadeaangifteformulier.
9. EIGEN RISICO
Per schadegebeurtenis, per reis, wordt een eigen risico op de omboekingskosten in rekening gebracht van €50.
10. UITKERING
Per reis worden uitgekeerd de omboekingskosten, tot maximaal de reissom, zoals aangegeven op de boekingsbevestiging van deze reis, alsmede de wijzigingkosten van de reisorganisator en de door Zonvaart Reizen in rekening gebrachte bemiddelingskosten.
11. UITSLUITINGEN
Van de garantie is uitgesloten:
1. toestemming/opzet/roekeloosheid
a. die met toestemming van u en/of reisgenote(n) en/ of andere belanghebbende(n) is veroorzaakt of verergerd;
b. die is veroorzaakt of verergerd door opzet, al dan niet bewuste roekeloosheid of al dan niet bewuste merkelijke schuld van u en/of reisgenote(n) en/of andere belanghebbende(n). Onder reisgenoten worden in dit verband ook verstaan de echtgenoot, geregistreerde partner, kinderen en huisgenoten, waarvan het belang is meeverzekerd, ongeacht of zij krachtens de voorwaarden als deelnemer aan de reis worden aangemerkt;
2. niet nakomen verplichtingen indien u en/of reisgenote(n) zich niet houd(t)(en) aan de door ons opgelegde verplichtingen en daardoor onze belangen scha(a)d(t)(en), kunnen er geen rechten worden ontleend aan deze garantie;
3. atoomkernreacties
een schade die is veroorzaakt door, opgetreden bij of voortgevloeid uit atoomkernreacties, onverschillig hoe deze zijn ontstaan. Onder atoomkernreactie wordt verstaan iedere kernreactie waarbij energie vrijkomt, zoals kernfusie, kernsplijting, kunstmatige en natuurlijke
radioactiviteit;
4. wijzigen bestemming/accommodatie
de omboekingskosten die betrekking hebben op een nieuwe bestemming en/of accommodatie gelegen binnen een straal van 100 kilometer ten opzichte van de oorspronkelijke bestemming en/of accommodatie en zolang de schadegebeurtenis bedoeld in artikel 8 nog van toepassing is.
12. KLACHTEN EN GESCHILLEN
Heeft u een klacht of bent u het niet eens met een beslissing die een medewerker van Zonvaart Reizen heeft genomen? En komt u er met onze medewerker niet uit? Stuur dan uw klacht aan:
Zonvaart Reizen, t.a.v. afdeling Cliëntenservice, Postbus 1202, 1700 BE Heerhugowaard.
Lossen wij uw klacht niet naar wens op, dan kunt u deze voorleggen aan de bevoegde rechter of bij de Stichting Geschillencommissie Reizen.
13. TOEPASSELIJK RECHT
Op de garantie is Nederlands recht van toepassing.
14. DEKKING TERRORISMERISICO
Zonvaart Reizen vergoedt schade op basis van het Protocol afwikkeling Claims van de  Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschaden N.V. (NHT). Daarin staat dat wij de schadevergoeding kunnen beperken bijvoorbeeld bij terrorisme of kwaadwillige besmetting. U vindt de volledige tekst van dit protocol op www.terrorismeverzekerd.nl.

Vraag direct een reisvoorstel aan

Vraag direct een reisvoorstel aan

Is uw droomreis niet in ons online weergegeven aanbod te vinden, vraag dan geheel vrijblijvend een reisvoorstel aan zodat wij uw persoonlijke reiswensen in vervulling kunnen laten gaan.

Boek uw vakantie online

Boek uw vakantie online

Bijzondere bestemmingen

Bijzondere bestemmingen

Met een team van ruim 80 reisspecialisten, zien wij veel van de wereld. Leuke reisverhalen over uitzonderlijke bestemmingen van onze collega's zijn er dan ook genoeg! Lees ze hier.