Lanzarote & Fuerteventura

Op uitnodiging ben ik in de maand mei naar Lanzarote / Fuerteventura geweest.

Dag 1

Aangekomen op het eiland Lanzarote werden we verwelkomt door de hostess. Met de transferbus werden wij naar het eerste overnachtingshotel gebracht namelijk Princesa Yaiza Hotel Resort in Playa Blanca. Wat een geweldig vijf sterren plus hotel! Mocht iemand luxe willen verblijven dan is dit een aanrader. Na ingecheckt te hebben gingen we met de bus naar de vuurbergen: zeer indrukwekkend om dit te zien. Een kwart van het oppervlak van Lanzarote is ooit bedolven geweest onder lava en as. Het centrum van de vulkanische activiteit ligt in het gebied van de Timanfaya: dat is een andere benaming van Montanas del Fuego. Wij zijn met de bus vanaf restaurant “El Diablo” de vuurbergen gaan bezoeken. Deze trip duurt ongeveer een uur. De bus is de enige manier om de vuurbergen te kunnen bezoeken. Helaas is het niet mogelijk om de bus uit te gaan dit omdat het een natuurbeschermingsgebied is. Na de vuurbergen hebben we geluncht in een lokaal restaurant. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het wijngebied La Geria. Eind van de middag hadden we nog even de tijd om Playa Blanca te gaan verkennen. Ik vond het een erg leuke gezellige badplaats, leuke boulevard niet zo groot maar wel gezellig.

's Avonds hebben we heerlijk gedineerd in Princesa Yaiza Hotel Resort.

Dag 2

Na een heerlijk uitgebreid a la carte ontbijt in Princesa Yaiza Hotel Resort kregen wij een rondleiding van ruim twee uur omdat het hotel zo groot is was deze tijd wel nodig.

's Middags met de bus naar Puerto del Carmen om daar nog eens 3 accommodatie te gaan bezoeken. Na de bezoeken hebben wij een excursie gemaakt naar het huis van Cesar Manrique, de spaans architect. Deze man heeft ervoor gezorgd dat alle hotels en appartementen op het eiland niet hoger m ...