Mallorca, een zonovergoten eiland

k ben Linda Wijnstra en heb een geweldige ervaring op Mallorca opgedaan.
Deze mooie 5 daagse reis heb ik in de maand mei gemaakt.

Dag 1

Na een goede vlucht met Transavia Airlines landen we op de luchthaven Palma de Mallorca. Ze zon komt ons al tegemoed en met zo'n 17 graden is het meteen aangenaam. Met de transferbus worden we naar ons overnachtingshotel in Playa de Palma gebracht. Na te hebben ingecheckt gaan we op pad voor 3 Hotel-Inspectie's. Al wat oudere, maar netjes gerenoveerde hotels in het, met name bij de Duitsers, een zeer populair gedeelte van Playa de Palma. 's avonds hebben we het Diner in ons overnachtingshotel: Pabisa Sofia.

dag 2

De volgende ochtend worden we wakker en schijnt de zon al volop. Na het ontbijt checken we uit en vertrekken we voor een eilandtour. We stappen op een prachtige oude toeristentrein om vanuit Pont d'Inca (even boven Playa de Palma) naar Soller (in het noorden) te rijden. In Soller aangekomen stappen we over op de tram (soort Cable Car) en vanuit Soller naar de haven rijden.

Hier gaan we aan boord van een boot die ons een anderhalf uur meeneemt en ons naar een prachtige baai brengt.

Deze eilandtour is echt een aanrader! Leuke manier van reizen en je ziet veel van het prachtige eiland en de omgeving.

Hier lunchen we en na de lunch staat de bus al weer klaar om ons naar Cala d'Or te brengen.

Hier dineren en overnachten we in de bekende Appartementen Martha's/ Casa d'Or.

dag 3

Na het ontbijt gaan we op pad voor 3 Hotel-Inspectie's in Alcudia en Ca'n Picafort en tevens maken we even een rondje door beide plaatsen. Na de lunch hebben we tevens wat vrije tijd in Alcudia, hier hebben we heerlijk op een terras aan het prachtige brede zandstrand gezeten. Alcudia is een erg leuk ...